StrongPoint – 3. kvartal 2018

Odd Flatgård

oktober 26, 2018

Solide finansielle resultater

  • Driftsinntekter: MNOK 233,3 (204,8)
  • EBITDA: MNOK 15,2 (14,1)
  • Kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter: MNOK 1,2 (- 2,2)

Viktige nye kundekontrakter

  • Elektroniske hylleetiketter til opptil 350 Joker-butikker
  • Rammeavtale på MNOK 50 på elektroniske hylleetiketter til faghandelskjede
  • Eksklusiv kontrakt på 960 CIT-vesker til Sberbank

Forsterking av organisasjonen

  • Egen E-commerce enhet, ledet av Göran Thörn i Cub
  • Egen SVP Global Partner, Roine Gabrielsson, fra januar 2019
  • Technology med ny SVP, Julius Stulpinas, fra januar 2019, og etablering av kryssfunksjonell produktutviklingsgruppe

Kostnadsoptimalisering og fokus framover

  • Kostnadsbesparelse estimert til MNOK 30 per år fra januar 2019
  • Organisk vekst av egne e-handelsløsninger, agentsalg av kontanthåndteringsløsninger gjennom ”RoadRunners”, og salg av egne løsninger gjennom eksterne partnere
  • Vekst gjennom M&A og partnerskap

Last ned våre kvartalsrapporter her

For ytterligere informasjon
Anders Nilsen
CFO, StrongPoint ASA
Tlf.: +47 932 59 410